flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

НАПРЯМКИ ДЕРЖАВНОЇ ЦІЛЬОВОЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ НА ПЕРІОД ДО 2016 РОКУ

26 вересня 2012, 11:58
           Реформуванню в Україні системи державно-управлінських відносин на даний час приділяється особливе значення. Це обумовлено, насамперед тими змінами, що відбуваються в нашому суспільстві і державі, поступовою інтеграцією України до правового простору Європейського Союзу.
            Для створення в Україні професійної, політично нейтральної та ефективної державної служби поряд із законодавчим забезпеченням необхідно розвивати інституційну базу та забезпечувати послідовність у впровадженні нових засад діяльності, кардинальну перебудову кадрової політики. 
            З метою впровадження системних змін та модернізації моделі державного управління, яка зробить владу доступною, прозорою та ефективною, наприкінці 2010 року в Україні розпочато адміністративну реформу. Підвищення ефективності державного управління шляхом реформування державної служби й виконавчої влади є одним з напрямів стратегічних перетворень, визначених  Президентською Програмою економічних реформ «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».
            Європейські виміри реформи закріплені у схваленому у 2010 році ЗУ «Про засади внутрішньої та зовнішньої політики», який визначив серед основних засад політики у сфері розбудови державності модернізацію державної служби з урахуванням європейського досвіду на принципах професійності та політичної нейтральності.
            Будь-яка реформа розпочинається з удосконалення законодавчої бази, інституційної розбудови та розвитку людського потенціалу.
            В новому Законі України «Про державну службу», який набирає чинності з 01 січня 2013 року застосовано якісний підхід до оцінювання здатності державних службовців виконувати посадові обов'язки та закріплено нові поняття (терміни). Зокрема, йдеться про профіль професійної компетентності посади державної служби. Це - комплексна характеристика посади державної служби, що містить визначення змісту виконуваної за посадою роботи та перелік спеціальних знань, умінь і навичок, необхідних державному службовцю для виконання посадових обов'язків. Що ж до рівня професійної компетентності особи, то він встановлюватиметься, виходячи із характеристики особи, що визначається її освітньо-кваліфікаційним рівнем, досвідом роботи та рівнем володіння спеціальними знаннями, уміннями та навичками.
            Порядок визначення спеціальних вимог до освітнього напрямку, досвіду роботи та вимоги до рівня професійної компетентності осіб розроблені і затверджені наказом Нацдержслужби України 16.05.2012 № 92 «Про затвердження порядку визначення спеціальних вимог до досвіду роботи, вимог до напряму підготовки (отриманої особою спеціальності) та інших вимог до рівня професійної компетентності осіб, які претендують на зайняття посад державної служби груп II, III, IV і V».
            З метою реалізації державної політики щодо управління потенціалом державних службовців, модернізації інструментів, процедур та стандартів діяльності органів державної влади, Національним агентством України з питань державної служби розроблено Концепцію Державної цільової програми розвитку державної служби на період до 2016 року.
            Проект Державної цільової програми розроблено з метою реалізації Концепції, яку Уряд схвалив розпорядженням від 27 червня 2012 року. Виконання Програми забезпечить реалізацію державної кадрової політики у сфері державної служби та запровадить сучасні технології управління людськими ресурсами.
            Наразі, основними напрямками Програми є:
впровадження нового механізму, стандартів та процедур службових відносин у сфері   державної служби, що передбачає: впровадження профілів професійної компетентності посад державної служби та механізму їх використання під час відбору на державну службу, оцінювання результатів службової діяльності та просування по службі державних службовців;    забезпечення зв’язку між результатами оцінювання службової діяльності державних службовців та подальшим проходженням державної служби; оновлення змісту діяльності служб персоналу державного органу, органу влади автономної республіки Крим або їх апарату, посилення їх стратегічної ролі.
      -   посилення інституціональної спроможності у системі державної служби, що передбачає: наукове забезпечення розвитку системи державної служби, визначення методів і механізму модернізації державної служби відповідно до стандартів і процедур роботи ЄС; посилення інституціональної спроможності служб персоналу центральних і місцевих органів виконавчої влади; надання правової, консультаційної, методичної, організаційної та іншої допомоги органам виконавчої влади з питань модернізації державної служби та нових засад управління персоналом з урахуванням міжнародного досвіду.
            Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
реалізацію державної кадрової політики у сфері державної служби, запровадження сучасних технологій управління людськими ресурсами на основі компетентнісно-орієнтованого підходу, забезпечити наукове супроводження реформи державної служби, посилення її спроможності до формування та реалізації державної політики з використанням кращих міжнародних практик.
            Реформування державної служби виведе систему державного управління на якісно новий рівень та наблизить до європейських стандартів, підготує до здійснення масштабних реформ, передбачених у Програмі «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».
 
 

Помічник судді                                                                        Н.Карманова