Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
В червні Верховна Рада погодилася змінити порядок розгляду клопотань про проведення негласних слідчих дій відносно суддів, працівників суду і правоохоронних органів, прийнявши відповідний проект за основу. Зараз цей документ пропонують схвалити в другому читанні.
Як пояснили “ЗіБ” у прес-службі ВР, Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому законопроект №2500 "Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо негласних слідчих (розшукових) дій стосовно працівників суду та правоохоронних органів)".
Нагадаємо, проектом пропонується доповнити статтю 247 КПК України другою частиною, яка надасть можливість розглядати клопотання про дозвіл на проведення негласної слідчої (розшукової) дії слідчим суддею апеляційної інстанції поза межами територіальної юрисдикції органу досудового розслідування, який здійснює досудове розслідування у випадку, якщо таке клопотання стосуватиметься судді, працівника суду або працівника правоохоронного органу та/або щодо приміщення суду або правоохоронного органу.
Як відзначив голова Комітету А.Кожем'якін, опрацювання експертних пропозицій до законопроекту показало, що він потребує концептуального вдосконалення, яке виходить за межі підготовки законопроекту до другого читання.
Так, за висновками експертів, основні вади законопроекту полягають у:
- необгрунтованості хто конкретно визначатиме територіальну підсудність (слідчий суддя чи суд апеляційної інстанції або суд касаційної інстанції);
- невизначеності який саме апеляційний суд повинен здійснювати розгляд (найбільш наближений до місця вчинення злочину або найменш наближеним до такого місця, або апеляційний суд іншої області);
- відсутності чіткого переліку підстав та випадків для визначення ризику розголошення даних досудового розслідування, а також встановлення ознак можливого винесення неправосудних ухвал;
- невизначеності в який спосіб будуть формуватись матеріали одного кримінального провадження у різних судах;
- невизначеності щодо яких саме працівників та приміщень суду і правоохоронних органів застосовуються його положення.
Зауважимо, на думку Головного юридичного управління ВР, положення проекту не містять достатніх і завершених механізмів їх реалізації. Зокрема, у проекті не визначені випадки, в яких розгляд клопотання про надання дозволу на проведення негласних слідчих дій щодо судді, працівника суду або працівника правоохоронного органу може здійснюватися поза межами територіальної юрисдикції органу досудового розслідування, який здійснює досудове розслідування.
Під час підготовки законопроекту до другого читання надійшло 12 пропозицій та поправок від народних депутатів, зокрема Сотник О.С, Костенка П.П., Пташник В.Ю., Маркевича Я.В., Мельничука І.І., Вінника І.Ю., Левченка Ю.В., Ільюка А.О., Ленського О.О. Пропозиції народного депутата Вінник І.Ю. щодо зміни назви закону та положення щодо порядку набрання ним чинності відповідають нормам Регламенту. Інші пропозиції спрямовані на вдосконалення законопроекту з урахуванням результатів обговорення законопроекту під час першого читання.
Найбільш близькою до побажань народних депутатів є спільна пропозиція народних депутатів Сотник О.С та Костенка П.П., яка уточнює територіальний критерій розгляду клопотань про надання дозволу на проведення негласних слідчих (розшукових) дій.
Зверніть увагу, текст проекту до другого читання на сайті ВР на даний момент відсутній.
Джерело: zib.com.ua
08.07.2015